Udržujte se plní energie

Zvládnout všední den je pro tělo náročný úkol. Proto je důležité být co nejvíce odpočatý. Máme pro vás několik tipů jak zůstat plní energie a vytěžit ze spánku co nejvíce.

Udržujte se plní energie

Pozor na to co jíte

Vaše tělo potřebuje to správné palivo pro zachování energie během celého dne. Jezte čerstvé ovoce, celozrné produkty, maso a zeleninu. Naopak se vyvarujte cukru, který vám dodá pouze krátkodobou energii.

Buďte aktivní

Pravidelné cvičení, plavání a drobné aktivity jako procházky jednak uleví tělu a pomohou s lepším spánkem, ale také vás správně nakopnou během dne.

Vynechte nikotin, kofein a alkohol před spánkem

Někdo by si mohl myslet, že cigareta, horký nápoj nebo alkoholický drink pomohou snáze usnout, opak je však pravdou. Raději se výše zmíněným vyhněte pokud si chcete dopřát kvalitní spánek.

Není dobré jíst před spaním

Poslední jídlo by jste měli jíst maximálně dvě až tři hodiny před spaním. Pozdním jídlem totiž zaměstnáte trávící ústrojí a místo odpočinku tělo vydá spoustu energie na zpracování stravy.

Relaxujte

Před spaním se věnujte tomu, co vás uvolní. Není dobré odsunout práci a s hlavou plnou práce zalehnout do postele. Napusťte si horkou vanu, poslechněte oblíbenou hudbu nebo si čtěte oblíbenou knihu. Cokoliv co vás vytrhne ze všedního shonu a myšlenek na práci.

Ložnice slouží ke spánku

Ke kvalitnímu spánku je důležité mít klid a tmu. Používáním elektroniky v pokoji, kde spíte dochází k rušivým vjemům, které mohou ovlivnit kvalitu vášeho spánku.

 

Databáze nemocí
více ->
Půjčovna zdravotních pomůcek
symetrie.cz
Související články:
Interesting reading in english: Questions about Ilnesses