Jak se najíst zdravě i ve fast foodu

Rychlý životní styl v kombinaci s nedostakem času vede mnohé z nás k rychlejší formě stravování. Dle průzkumu veřejnosti, až 80% lidí raději sáhne po rychlém fast foodu, než aby si jídlo připravili doma. Pokud je vám tento styl života podobný, pak pozorně čtěte.

Jak se najíst zdravě i ve fast foodu

Hlavním problémem rychlého občerstvení, nebo-li fast foodu jsou malé porce s velkým obsahem kalorií. Příkladem pak je obyčejný hamburger a velký nápoj coly, který může obsahovat až celou denní dávku kalorií v jedné malé porci. Malé porce způsobí, že máte za chvíli znovu hlad, a přebytečné kalorie pak putují rovnou do tukových zásob. Co se týče výživových hodnot, nejsou na tom pokrmy z fast foodu nikterak dobře. Hlavním lákadlem je pouze chuť a vzhled, protože “jíme očima”. K dosažení skvělé chuti je však zapotřebí řada umělých dochucovadel a tuku. Pokud však nestíháte a nechcete se rychlého občerstvení vzdát, lze se mnohdy najíst i s ohledem na svoje zdraví.

Doporučujeme:

- kuřecí maso bez tučného obalu

- wrap nebo tortila s kuřecími kousky

- vynechte slazené nápoje a raději sáhněte po vodě

- hamburgery a saláty bez kalorické majonézy

- co nejméně bílého počiva

- místo hranolek raději salát

A když si chvilku najdu, co mohu koupit jako rychlou svačinu? Není třeba složitých příprav.

Například:

- dalamánek a sýr

- bílý jogurt a ovoce

- saláty bez dresingu

- ovocné saláty

- šunka a sýry

- jogurtový nápoj

Ve fantazii se meze nekladou. Stačí opravdu málo a snadno nahradíte kalorické bomby lehkou a hlavně zdravou svačinkou.

 

Databáze nemocí
více ->
Půjčovna zdravotních pomůcek
symetrie.cz
Související články:
Interesting reading in english: Questions about Ilnesses