Cvičení a fyzická aktivita

Symptomy

bolesti svalů, vykloubení, podvrtnutí, křeče, zranění

Co je to?

Cvičení a fyzická aktivita s sebou mohou nést výhody jako je zvýšená síla, silnější kosti a více energii a vytrvalost. Ale opakující se těžká a náročná fyzická aktivita může také vést k různým druhům zranění. Nadměrné cvičení a posilování může vést ke svalové bolesti a křečím, podvrtnutí, vykloubení a jiná zranění kloubů. Hypertrofie nebo zvýšení svalové hmoty, může přispět k poškození nervů. Trénink s činkami, které jsou příliš těžké, špatná technika a přetrénování jsou časté příčiny zranění. Změny v technice, dostatečný odpočinek, a pomalejší zvolnění při snaze dosáhnout požadovaného výsledku může být léčbou pro mnoho obtíží.

Jaký je vývoj nemoci?

Nadměrná fyzická aktivita a posilování může vést k různým druhém poranění od bolestí a poškození ramene až po necitlivost v ruce, bolesti hlavy a další. Pokud cítíte bolest, neignorujte ji a ihned s cvičením přestaňte. ledování, masáže a odpočinek mohou pomoci snížit bolest. Protizánětlivé léky a léky proti bolesti mohou také zmírnit bolest, otok a další příznaky. Váš lékař může doporučit rehabilitační cvičení, kde vás naučí správně se protahovat a pomohou posílit méně silné svaly.

Profylaxe a prevence

Prevencí je racionální přístup a umírněnost ve vykonávání jakékoliv fyzické aktivity. Při posilování se nesnažte dosáhnout požadovaného výsledku ihned, za velmi krátkou dobu. Postupujte pomalu a opatrně, aby jste si nijak neublížili a zároveň byli sami se sebou spokojeni. Pokud je to nutné, používejte ochranné cvičení pomůcky, aby jste snížili riziko poranění.

Léčba

Léčba může zahrnovat:

  • Ledování a vyvýšení namožené končetiny
  • Léky proti bolesti
  • Odpočinek
  • Protahovací a posilovací cviky
  • Oprava techniky posilování

Domácí léčení

Tyto strategie domácí péče mohou pomoci správnému provádění cviků a posilovacích technik:

  • Konktaktujte a spolupracujte s trenérem, který vám poradí, jak všechna cvičení provádět správně a bezpečně.
  • Zahřejte se a protáhněte se před každou aktivitou.
  • S novým svičením začínejte pomalu a postupně.
  • Všechny pohyby provádějte pomalu.

Při namožení svalů můžete v lékárně zakoupit hřejivé masážní gely a pokusit se sval lehce promasírovat. Také můžete aplikovat kostivalovou nebo konopnou mast (zejména došlo-li k natažení vazů v okolí kloubů).

Kdy je nezbytné vyhledat lékařskou pomoc?

Navštivte svého lékaře pokud dojde k jakémukoliv zranění, které způsobuje otoky, ztuhlost, necitlivost, intenzivní bolest nebo dojde ke ztrátaě rozsahu pohybu. Okamžitě vyhledejte lékařskou pomoc, pokud máte bolesti na hrudníku, potíže s dýcháním nebo silné bolesti.

O co zajímat a na co se ptát u lékaře

  1. Může btý nadměrné cvičení příznakem mých obtíží?
  2. Jaké vyšetření potřebuji?
  3. Jak dlouho musím odpočívat a necvičit??
  4. Jaké typy léčby potřebuji?
  5. Jak mohu zabránit vzniku těchto příznaků v budoucnosti?

Jak bude probíhat vyšetření?

Lékař odebere anamnézu a provede fyzikální vyšetření. V závislosti na vašich příznacích může lékař objednat i další testy jako je RTG a kostní skeny.

Rizikové faktory

Nedostatek odpočinku, špatná technika cvičení a posilování, vzpírání příliš velké hmotnosti

Databáze nemocí
více ->
Půjčovna zdravotních pomůcek
symetrie.cz
Související články:
Interesting reading in english: Questions about Ilnesses