Chůze jako cvičení

Chůze a procházky jsou snadný způsob jak se dostat do formy, zvlášť pokud děláme sedavou práci. Na chůzi je nejlepší to, že ji může dělat každý a není k tomu potřeba takřka nic. Stačí pár běžeckých bot a začít můžete ještě dnes.

Chůze jako cvičení

Chůze a procházky jsou snadný způsob jak se dostat do formy, zvlášť pokud děláme sedavou práci. Na chůzi je nejlepší to, že ji může dělat každý a není k tomu potřeba takřka nic. Stačí pár běžeckých bot a začít můžete ještě dnes.

Jako nejjednoduší formu startu můžeme vyzkoušet každý všední den. Kdo má tu možnost tak místo hromadné dopravy nebo auta, půjde do práce nebo školy pěšky. Už jen tato dvacetiminutová procházka způsobí, že do práce dojdete svěží a soustředění. Vědci prokázali, že právě dvacet minut stačí, aby člověk nastartoval mozek. Poté se snadno zorientujete a nebudete po Vašem příchodu tak otupělí, jako když vystoupíte z auta, kde jste ještě po cestě dopíjeli kafe.

 

Procházky jako cvičení mají tři jednoduchá pravidla:

  1. Předem si stanovte vzdálenost a čas
  2. Pro zlepšení snižujte čas a ponechte vzdálenost
  3. Nikdy nejděte nadoraz, neměli by jste překročit 70% maximálního srdečního tepu

Jak se namotivovat ke cvičení procházkou?

  1. Noste krokoměr, například propojitelný se smartphonem
  2. Sledujte data o Vašich výkonech a veďte si zápisky
  3. Sportujte ve dvou, s přáteli se to lépe táhne a je výzva se společně překonávat
  4. Zapište se na závod nebo pochod, blížící se závod Vás bude motivovat k přípravě

Nezapomínejte na bezpečnost:

  1. Choďte nejlépe ve dvou vždy pokud je to možné
  2. Noste mobilní telefon a dejte vědět známým o trase kterou se chystáte zdolat
  3. Vyhněte se opuštěným místům a špatně osvětleným částem města
  4. Nepoužívejte sluchátka, neuslyšíte dopravu kolem sebe a hrozí nebezpečí úrazu
  5. Noste sebou pepřový sprej nebo něco jiného na případnou obranu

 

Databáze nemocí
více ->
Půjčovna zdravotních pomůcek
symetrie.cz
Související články:
Interesting reading in english: Questions about Ilnesses