7 vyvrácených mýtů o dietách

Existuje tolik variant a tvrzení na každou dietu, že člověk vlastně už ani neví kde je skutečně pravda. Můžeme jíst po sedmé večer? Jak často by se mělo jíst? Je spousta otázek, které jsou opředeny mýty, které dnes uvedeme na pravou míru.

7 vyvrácených mýtů o dietách

Mýtus: Nemělo by se jíst po sedmé večer

Když dojde na večerní stravování, nejde ani tak o to, do kdy se můžeme najíst. Důležité je spíše, kdy jdeme do postele. Dle posledních studií je jasné, že zatížený trávící systém během spánku nám ubere spoustu energie, kterou potřebujeme další den. Pokud tedy jdete spát v 11 večer, vaše poslední jídlo by mělo být nejpozději v 8 hodin. Zhruba tři hodiny totiž trvá kompletně strávit běžnou porci jídla.

Mýtus: Menší porce častěji přes den pomohou nakopnout metabolismus

Ano tento výrok je sice pravdivý, ale co to ve skutečnosti znamená? Nakopnutím metabolismu je myšleno udržování trávící soustavy v chodu a tím bdělé kondice těla. Problém však je v tom, že neustálé zatěžování trávení se projeví na úbytku energie a přetěžováním trávící soustavy.

Mýtus: Čím méně kalorií sníte, tím více zhubnete

Odříznutím přísunu kalorií vaše tělo nepřestane okamžitě hubnout. Je dost možné, že si prostě zvykne na menší porce a stále bude zadržovat tuk jako zásobu energie. Pro úspěšné hubnutí je důležité přijímat kvalitní potraviny bohaté na vlákninu. Pak se tělo bude měnit přirozeně a bez hladovění.

Mýtus: Dietní potraviny pomáhají hubnout

Mnoho potravin označených jako “dietní” mohou obsahovat menší počet kalorií. Často jim však schází mnoho živin, které potřebujete. Ty mimo jiné tvoří také podstatu tohoto jídla. Bez potřebných živin je třeba náhražků, které jak si jistě dovedete představit zastupují hlavně chemikálie. Ty se poté usazují v těle a jako jeden z vedlejších efektů také přispívají k tvorbě a uchování tuku.

Mýtus: Vynecháním jídla dosáhnete skvělých výsledků

Hladověním si nepomůžete ke štíhlé postavě. Hladový člověk má totiž tendenci sníst na co přijde v momentě, kdy dojde čas na jídlo. Horší výběr stravy k zaplácnutí hladu pak vede spíše k nezdravému stylu života a obezitě. Jíst by se mělo pětkrát denně. Ani méně ani více.

Mýtus: Pitím více tekutin pomáháte k hubnutí

Pitný režim je sice důležitý, ale přeháněním bohužel nic nevylepšíte. Udržování pitného režimu je důležité zejména proto, že mnohdy má tělo pouze žízeň, ale projeví se to jako pocit hladu. Přílišným příjmem vody však můžete tělu uškodit. Dochází k výraznému ředění trávících kyselin a tím k horší schopnosti strávit potravu.

Mýtus: Pokud cvičíte, můžete jíst cokoliv

Bohužel další mýtus. Zdravá kondice je pouze kombinací cvičení, stravy a odpočinku dohromady.

 

Databáze nemocí
více ->
Půjčovna zdravotních pomůcek
symetrie.cz
Související články:
Interesting reading in english: Questions about Ilnesses