6 důvodů proč si zamilovat dýňová semínka

Určitě jste někdy slyšeli, že semínka a oříšky jsou zdrojem mnoha zdravých živin a proto je často lidé chroupají jen tak na posezení. Je dobré o nich však něco vědět, než se pustíme do bezhlavého přejídání oříšky.

6 důvodů proč si zamilovat dýňová semínka

Nelze totiž sáhnout po tom co máme nejblíže s očekáváním, že výsledek bude stejný. Takové arašídy jsou poměrně tučné a s vaší dietou udělají docela krátký proces. Zaměříme se tedy na opravdu vyvážený zdroj živin, kterým jsou dýňová semínka. Obsahují totiž stopové prvky manganu, hořčíku, železa, zinku a fosforu. Mimo to obsahují i další minerály, vitamíny a jejich hrstka má v sobě až 9,6g bílkovin. Jsou tedy opravdu výživným doplňkem stravy i pro sportovce. Mimo výše zmíněné, mají dýňová semínka další pozitivní účinky:

Proti rakovině

Vysoký obsah antioxidantů snižuje riziko propuknutí rakoviny. Dle studií je účinek výrazný zejména u rakoviny prostaty a prsu.

Proti cukrovce

Dle vědeckých studií výtažky z dýňových semínek pomáhají regulovat vylučování inzulínu a těm co již cukrovou trpí, pomáhají chránit nemocí ohrožené ledviny.

Zdravé cévy a srdce

Látka obsažena v semínkách dýně redukuje špatný cholesterol a naopak pomáhá tvorbě toho dobrého. Tím se výrazně podílí na zdraví cév a srdce.

Pro lepší odolnost těla

Obsah zinku dobře zahání opary na těle, posiluje imunitní systém a působí také proti řídnutí kostí.

Pro lepší náladu

Tryptofan zní sice zákeřně, ale jedná se o látku bojující se depresí. V těle se totiž proměňuje na niacin, nebo-li vitamín B3 a serotonin. Ten je považován za hormon dobré nálady.

Proti stárnutí

Vysoký obsah vitamínu E dodává tělu antioxidační účinky, které brzdí proces stárnutí. Buňky v těle zbaví oxidačního stresu a prokazatelně tedy zpomaluje jejich stárnutí.

Databáze nemocí
více ->
Půjčovna zdravotních pomůcek
symetrie.cz
Související články:
Interesting reading in english: Questions about Ilnesses