5 nejčastějších chyb po cvičení

Nehledě na to jak moc se nadřete v posilovně, výsledky se nedostaví pokud se dopouštíte některé z těchto základních chyb po cvičení. Mrkněte co vás může brzdit aniž byste si to uvědomovali.

5 nejčastějších chyb po cvičení

Nestačíte vychladnout po cvičení

Závěre tréningu by měl obsahovat klidné aerobní cviky, které pomohou nastartované tělo zklidnit do normálu. Zklidnění tepové frekvence pomůže tělu nakopnout regenerační cyklus.

Protažení svalů po cvičení

Neprotažené svaly mají tendenci se po tréningu smršťovat. Tím, že věnujete ještě chvilku protahováním svalstva po cvičení si tedy zajistíte regeneraci svalů bez přílišného zkracování.

Doplnění energie po cvičení

Tělo funguje doslova jako stroj. Potřebuje pro svůj provoz palivo v podobě energie, kterou získává z jídla. Pokud vydáte energii na cvičení a poté ji nedoplníte, tělo musí sáhnout na rezervní zdroje a tím jsou mimo tuků také svaly. Když tedy nejíte, slábnete a cvičení je k ničemu. Proces hubnutí tedy nevede skrze žádné jídlo, ale zdravější a pravidelné jídlo.

Drink jako odměna za cvičení

Ne není tomu tak. Alkoholický koktejl na osvěžení skutečně není to správné po cvičení. Alkohol blokuje veškeré regenerační procesy tím, že sám přetěžuje tělo. Na párty klidně můžete, ale myslete první na svoje zdraví a po cvičení pijte nejméně hodinu pouze vodu.

Nedostatek spánku

Spánek je základem pro zdravé tělo a nezbytnou regeneraci po každém tréningu. Fyzické vypětí si žádá tomu odpovídající odpočinek. Nelze tak cvičit na úkor spánku. Pokud chcete, aby vydřený pot v posilovně měl nějaký efekt, tak k tomu musíte přistupovat zodpovědně a pořádně si odpočinout.

Databáze nemocí
více ->
Půjčovna zdravotních pomůcek
symetrie.cz
Související články:
Interesting reading in english: Questions about Ilnesses