10 snadných triků proti stresu

Kdyby se provedl průzkum o veřejném mínění, jak má vypadat spokojený život. Mnohokrát by jistě zaznělo, že to je život bez stresu.

10 snadných triků proti stresu

Kdyby se provedl průzkum o veřejném mínění, jak má vypadat spokojený život. Mnohokrát by jistě zaznělo, že to je život bez stresu.

Stres způsobuje neuvěřitelné množství problémů a je jakýmsi břemenem, který si sebou neseme, pokud jsme v jeho spárech. Jak se tedy stresu snadno vyhnout nebo se jej zbavit co nejlépe? Na to se podíváme v následujícíh deseti jednoduchých postupech, které můžete doma zkusit sami.

 

1.Meditace

Pár minut protažení a klidného procvičování meditace snadno uvolní tok myšlenek a rozproudí mozek tak, že se časem stane odolnější vůči stresu. Hlavní je si najít čas a skutečně několik minut denně takto vypnout.

Je to jednoduché. Začněte v sedě s oběma nohama na zemi. Zavřete oči a jasně v duchu nebo nahlas vyslovte jednoduchou větu ve stylu: Cítím se skvěle. Nebo cokoliv pozitivního co Vás napadne a pomůže Vám se uvolnit.

 

2. Hluboké nadechování

Zastavte na pět minut a soustředťe se pouze na to, aby jste zhluboka dýchali. Seďte vzpřímeně, oči zavřené a nadechujte se nosem, zatím co dlouhý výdech povedete ústy.

Hluboké dýchání ihned zpomaluje tep srdce a krevní tlak. Pomůže Vám tak uklidnit tělo a snadno zvládnout stresové situace.

 

3. Zpomalte

Věnujte pár minut Vašim smyslům. Když jste napjatí přes den v práci, snadno Vám pomůže na chvilku vypnout a soustředit se pouze na letmý vánek, který jde z okna. Vnímání smyslů a ne rušivých elementů kolem Vám napomůze se zklidnit.

 

4. Komunikujte s lidmi 

Vaše okolí a přátele jsou silným nástrojem jak se zorientovat ve stresové situaci a zhodnotit na čem jste. Komunikujte osobně s lidmi a snadno tak získáte přehled nad situací, což Vám uleví od zbytečného stresu z neznáma.

 

5. Vnímejte svoje tělo 

Pokud je něco v nepořádku, Vaše tělo to dá velice rychle najevo. Pokud ale nemáte čas mu naslouchat, je to k ničemu. Zastavte se na chvíli a vnímejte co Vám vaše tělo napovídá. Spíše než aby jste se automaticky podřizovali tomu co Vás trápí, radši se s tím vypořádejte.

 

6. Dopřejte si uvolnění

Není nic snažšího než vyhřátá postel nebo koupel do které se položíte. Dát přednost času pro sebe před něčím jiným může být někdy težké, ale do budoucna se může několikánásobně vyplatit. Odpočaté tělo a mysl pak pracují lépe.

 

7. Smích léčí

Je jedno jakým způsobem, ale smějte se. Pusťte si oblíbený seriál, čtěte komixy, cokoliv co Vás dokáže rozesmát. Kontakt s přáteli se kterýmí  si užijete spostu legrace je k nezaplacení. Smích přímo léčí. Tělo totiž uvolňuje endorfiny, to jsou hormony, které způsobují dobrou náladu a naopak ničí kortizoly, hormony způsobující stres. To vede k celkově lepšímu stavu a rovnováze člověka.

 

8. Hudba

Nejlepší lék na šedý stereotyp je trocha oblíbené hudby o samotě. Takže volume nahoru a relaxujte jak jen to jde.

 

9. Pohyb 

Není třeba hned vyskočit z gauče a běhat, aby jste dosáhli skvělého pocitu ze cvičení. Dělejte co Vám sedne nejlépe. Joga, posilování, plavání, cokoliv co je Vám blízké rozproudí mozek a tělo do formy, kdy jde stres stranou a Vy se můžete soustředit na to co je podstatné.

 

10. Radujte se z maličkostí

Ať už jste kdekoli, nikdy nezapomínejte na to co je důležité. Maličkosti, které Vám mohou působit stres jsou v porovnání s tím co už jste dokázali hračkou. Sledujte okolí a radujte se z toho co svět nabízí každý den kolem Vás.

Databáze nemocí
více ->
Půjčovna zdravotních pomůcek
symetrie.cz
Související články:
Interesting reading in english: Questions about Ilnesses